Sunday 28 December 2014

Luahan Hatiku

8:55 Pm 

Aku duduk d hujung katil sambil hati menerokai kawasannya yg entah smpai kemana,hatiku mlm ni rasa sayu dan sedih jek,mungkinkah krna aku bimbangkan kehidupan aku pada thun 2015?mgkin jugak...aku tdk nafikan itu..aku punya hasrat tersendiri,yg kdg kala aku sndri masih tdk fahami..aku msh mencari cari apa yg aku ingini..

Kehidupan

aku tdk mahukan kehidupan yg serba mewah,ckup sekadar alakadr..itu lagi bagus dari hidup mewah tp penuh derita.

Percintaan

Mgkin aku boleh d kategorikan sbgai Prempuan kolot,iyalah aku mengimpikan lelaki yg menyintai seorang prempuan itu slps menikahinya dan menganggap cinta slps bernikah itu lagi bgus,sdgkan bila kwn2 bertanyakan soalan tentang cinta,aku hmpir tersedak,dan bila aku  mula bg jwpan,Ya...kwn2 akan gelakkan aku,seolah olah itu hanya mimpi dan hanya ilusi ku shja."zaman skrg ni dh x wjud lagi llki mcm tu,pcyalah!"itu antara ayat yg kwn2 aku kn ckpkan dan mcm biasa aku tdk cuma bdiam,malah aku akan kata"Ya,mmg wujud llki mcm tu cuma kita blm jmpa lg",itu lah ayat kramat ku yg membuatkan kwn2 lagi rsa tergelak smpai nak pecah perut...

Aku tak nafikan,ada benar jugak kata mreka tu,zaman skrg ni,xkn lah nak wjud llki mcm tu,yg ada skrg ni rupa pras cantik dan menawan maka itu lah jadi buruan,sdgkan yg sderhana itu blm tntu dpt d beri tumpuan...Aku yakin dan pasti,akan ada insan seperti itu,cuma masanya blm tiba lagi...Thn dpn adalah tahun aku menginjak ke usia 28,usiaku smakin matang dan aku masih lagi menanti Putera Hati,siapa kah??sanggupkah menerima sgala kekurangan dan klebihanku?Andai itu takdirku,aku redha bersamanya hingga akhir hayatku,aku akan cuba menjadi setaat khadijah r.a kpd Rasulullah s.a.w,dan cuba menjadi semanja aisyah r.a,..wahai imam ku,tunjukkanlah aku jalan menuju kesyurga bersamamu,ajarilah aku untuk menjadi insan solehah di kala aku d sampingmu,akan ku pelihara diriku dari segala fitnah manusia,dan akan menjaga sebaik mungkin kepercayaanmu kpdku..sesungguhnya engkau adalah kurniaan terbaik dr Allah untuk ku,Amin.

No comments:

Post a Comment